Ofisiniz Ne Renk Olmalı?
Şirketlerde kullanılacak renkler seçilirken yapılan işe göre karar verilmesi gerekiyor. Mesela kırmızı iştah açarken aynı zamanda öfkeyi de çağrıştırıyor.
Ofislerde artık alışılmışın dışında renkler kullanılmaya, değişik dekorasyonlar uygulanmaya başladı. Hepsi de önce çalışanın daha verimli olmasını sağlamak, sonra da müşterilerin gözüne hitap edebilmek için. Fakat bütün bunlar yapılırken renk seçimine dikkat edilmesi gerekiyor. Yanlış ortamda kullanılan yanlış renkler çalışanın konsantrasyonunu bozabiliyor, iş yapmasına engel olabiliyor.
Renklerin kişiler üzerindeki psikolojik olumlu etkileri olduğu konusu sabittir. Doğru yerleşim malzeme ve renk uyumu ile iş yerlerindeki motivasyon, estetik, şıklık ve prestijiniz açısından iyi bir etki sağlayacaktır.
KIRMIZI
İştah açıcıdır. Bu yüzden de çoğu fast food markaları kırmızı rengi kullanır. Bu rengin fiziksel etkisi ise kişilerde tansiyonu yükseltmesi ve kan akışını hızlandırmasıdır. Kırmızı aynı zamanda agresyon ve öfkeyi çağrıştırabilir.Ciddi ve kurumsal ofislerde pek tercih edilmeyen kırmızı, tasarım ofisleri için ideal bir renk.
YEŞİL
Güven ve telkin duygusu verir. Huzur sağlar, kişiyi sakinleştirir. Bu yüzden hasta bakıcıların ve ameliyata giren doktorların önlük rengi yeşildir. Bankalar da aynı sebeple logolarında bu rengi sık kullanır. Yeşil aynı zamanda yaratıcılığı da canlandırır. Bugün yeşil tazeliği, sağlıklı ürünü, yeniden doğuşu da temsil ediyor.Resmi kuruluşlarda tercih edilen yeşil doğru tonlarda kullanılmadığında ofisinizi bir devlet dairesine dönüştürebilir.
SİYAH
Asil renktir. Gücü, lüksü ve hırsı temsil eder. Aynı zamanda matemi de çağrıştırır. Konsantrasyonu dağıtmaz. Ofisin tamamında siyah kullanmak ciddi bir hata olabilir, çünkü ışığı emdiği için ofisinizi olduğundan karanlık gösterir. Coca Cola, “erkeksi ve güçlü” Zero’yu satmak için siyah şişeyi seçmiş. Tabii siyahı kaldıramayan ürünler de var. Fransa’da piyasaya çıkan siyah tuvalet kağıdı satmamıştı.
MAVİ
Huzur ve dinginlik verir. Kan akışını yavaşlatır. Bu yüzden iştah kestirir. Diyette olan kişilere mavi tabakta yemeleri tavsiye edilir. Şayet ofisin uzaktan da fark edilmesini istiyorsanız mavi bunun için idealdir. Sakinleştirici bir özelliği vardır. Yükleme sırasında erkan mavi olursa, internet kullanıcılarının daha kolay sabrettiği biliniyor. Bu rengin “serinlik” intibası verdiği de unutulmamalı: Bir araştırma mavi, yeşil, kırmızı ve sarı bardaklarda servis yapılan aynı ısıdaki aynı içeceğin, mavi bardakta daha soğuk algılanma oranının yüzde 48 olduğunu ortaya koydu.
GRİ
Ciddiyet rengidir. Diplomatik renktir. Hareketleri yavaşlatır, enerjiyi düşürür, kesinlikle ağırlığı ve ciddiyeti temsil eder. Ayrıca yaratıcılığı da öldürdüğü bilinen gerçekler arasındadır. Bu nedenle yaratıcılığın çok da gerekli olmadığı resmi dairelerde her yer griye boyalıdır ve çoğu ofis malzemesi de gridir. Eğer yaratıcılık gerektirmeyen ve insanların çok da düşünmeden iş yapmalarını istiyorsanız gri uygun bir renktir.
SARI
Geçiciliğin rengidir. Trafik ışıklarındaki sarı renk bu yüzden kullanılır. Bankalar ise bu nedenle sarı rengi kullanmak istemez çünkü paranın geçici değil kalıcı olmasını tercih eder. İş yerinde çalışanların çok zaman kaybetmeden geçmelerini istediğiniz yerlerde kullanılır. Dikkat çekici bir renktir.
BEYAZ
Temizlik ferahlık ve hijyen, saflık çağrıştırır. Saflığın simgesi beyaz, ofislerde kullanılan en popüler renktir. Beyaz değişime en çabuk adapte olabilen renktir. İç çamaşırda, buzdolabı ve çamaşır makinasında ve temizlik ürünlerinde en yaygın renktir. İş ortamında istikrarı sağlar. Gözü dinlendirir. Politikacılar temiz, dürüst izlenimini vermek için bu rengi kullanır.
KAHVERENGİ
Bir toprak tonu olan kahverengi samimi bir ortam yaratır. Bu nedenle toplantı odalarında kahverengi pek tercih edilmez. İnsanlar bu renkte tasarlanmış mağaza ve iş yerlerinde çok vakit geçirmeyi istemezken beyaz tonlarıyla teşrif edilmiş mağaza ve iş yerlerinde bu sorun ortadan kalkıyor. Kahverengi aynı zamanda iş görüşmelerine giderken pek tercih edilmeyen bir renk.
MOR
İç bilinci temsil eder. Bilinçaltı rengidir. Terapi odalarında da kullanılır bu yüzden. Fizyolojik olarak uykusuzluğa da iyi gelir. Mor, nevrotik duyguların açığa çıkmasını sağlayan bir renktir. İnsanların bilinçaltında özellikle korktukları zaman tespit edildiği biliniyor.
LACİVERT
Kozmik renk olarak kabul edilir. Fazla göze batmayan bir renktir. Sonsuzluğu, otoriteyi, verimi simgeler. Sezgileri güçlendirir ve karar vermeyi kolaylaştırır. Bu yüzden firmaların büyük çoğunluğu bu rengi kullanır. Lacivert insanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.